Ja heel lastig en ik snap dat het anderen kan kwetsen, naar het is nu eenmaal oneerlijk verdeeld in de wereld en jij hebt er ook niet voor gekozen dat het jou wel lukt en een vriendin/zus/familie niet. Ik heb zelf 1 vriendinnetje en die wil heel graag kinderen, maar haar vriend wilde niet (dat had hij nooit verteld, hij had haar heel lang aan t lijntje gehouden en ineens kwam t hoge woord eruit), dus zijn ze uit elkaar gegaan na jaren. Ik was op dat moment 8 weken zwanger en toen het zover was om het te vertellen heb ik haar eerst een bericht gestuurd, niet omdat ik onpersoonlijk wilde doen, maar omdat ik haar de rust en ruimte wilde geven om het nieuws eerst zelf te verwerken. Dat heb ik er ook bij gezegd, dat ik het moeilijk vond en om die reden koos om het zo te doen. Zij vond dat heel fijn zei ze. Misschien kun jij dat ook doen. Of een kaart of een mail. Ik vond het vooral belangrijk dat ik haar niet voor t blok zette heel enthousiast te hoeven doen terwijl ze dat niet voelt. Al voelde t voor mij ook wel een beetje oneerlijk dat het mij gegund was en haar niet. Je schaamt je bijna een beetje. Uiteindelijk gun je iedereen op een dag moeder te mogen worden die dat graag wilt. En daar gaat het om.