Hallo, ik wil even wat advies. Ik ga heel binnenkort (binnen een week) bevallen. Nu zijn de kinderen aan de kant van de familie van mijn man (nichtjes/neefjes) voor helemaal niks ingeënt. Maar ze willen wel allemaal langs komen als de baby geboren is (ze komen uit Frankrijk). Nu ik hoor dat overal de mazelen weer uitbreken voel ik me er eigenlijk helemaal niet fijn over dat ze willen komen. Nog even wat meer uitleg, ik ben vorig jaar mijn kindje in mijn buik verloren op de helft van mijn zwangerschap, door een kinderziekte die niet vaccineerbaar is. Ik wil zoiets dus echt niet nog een keer meemaken. Misschien dat ik er daar door banger ben dan dat ik moet zijn, maar toch. Ook word er gezegd dat een baby nog niks kan krijgen omdat het via de moeder in ieder geval 6 maanden beschermd is. Maar mijn dochter heeft met 3 maanden ook waterpokken gekregen van haar broer en zus. Die was dus ook niet 6 maanden beschermd. Ik ben er echt een beetje bezorgt over, is dat terecht, stel ik me aan, wat zouden jullie doen ? Groetjes